Ik las net op Nu.nl dat Nederlanders nonchalant omgaan met hun administratie.
Trof me wel even dat deze gebruikte zin in het artikel helemaal op mij slaat (en zo te lezen op 27% van de bevolking): “Nederlanders zijn zich wel bewust van het belang van een goede administratie, maar blijkbaar kunnen ze zich er vaak niet toe zetten om deze goed bij te houden".
Aan het begin van elk jaar begin ik weer netjes met een kasboek en dat hou ik supergoed bij, maar ieder jaar zo rond mei/juni, dan wordt het steeds minder en zo rond deze tijd hou ik maar helemaal mee op.
Ik heb wel heel gestructureerde ordners waar ik alles makkelijk in terug kan vinden, maar het probleem is een beetje dat mijn papieren niet vanzelf in die ordner kruipen. Ik heb dus mooie ordners staan, maar daarnaast ligt een grote stapel papierwerk. En dan ineens krijg ik het in mijn bol en moet ik die hele stapel wegwerken....
Eigenlijk moet ik er gewoon iedere week even 10 minuutjes voor gaan zitten, want meer is het niet...
Waarom doe ik dat eigenlijk ook niet gewoon?
Ik ben geen nederlander maar dit kon perfect mijn
BeantwoordenVerwijderenverhaal zijn :)
ik kom er ook niet toe om gewoon op regelmatige
basis de dingen in ordners te steken en dan
moet het plots wel en zie je er geen gat meer in..
ik ga er ook weer eens aan beginnen met goeie moed...
heb mijn kasboek nu ook al tot hiertoe goed bijgehouden maar nu met de vakantie komt de klad
er weer in....
Je ziet het zijn niet alleen nederlanders hoor :)
liefs en succes met je goede voornemens
Hahahaha, zou zo een verhaal van mij kunnen zijn!
BeantwoordenVerwijderenHelaas, ik val ook bij die 27%. Zoals je het beschrijft is het maar een kleine moeite, maar het is zo moeilijk om me er toe te zetten.
BeantwoordenVerwijderen