dinsdag 14 juni 2011

Armbandje en stroopwafelcake

Dit weekend lekker creatief bezig geweest en daar hoort natuulijk ook wat lekkers bij. Even tussen de creatieve buien door een kopje thee met een stukje cake. Wel zelfgemaakte natuurlijk. Dit keer de stroopwafelvariant. Ik had hem een keer gekocht bij de supermarkt en ik dacht dat kan ik zelf ook natuurlijk.

Gewoon het cakerecept volgen en als het beslag klaar is, 4 stroopwafels vermalen in de keukenmachine (kapotslaan in een doek of zakje werkt bij stroopwafels helaas niet, omdat het plakt) en door het beslag roeren. Dat kan in de vorm. Daarna nog 1 stroopwafel vermalen (of 5 ineens en een beetje bewaren, dat kan natuurlijk ook) en over het beslag heenstrooien. Daarna de oven in. Het bovenste laagje wordt heerlijk krokant en de stukjes koek in de cake zelf worden lekker zacht. Het resultaat:


Tijdens de creatieve buien heb ik een armbandje gemaakt. Zo leuk om te doen. Ik kwam op het idee toen ik bij een drogist een gratis armbandje kreeg. Ik vond ze wel heel leuk, maar niet helemaal mijn stijl. Zelf een beetje aan de slag gegaan en voila.... Ben er met nog eentje bezig, maar die is nog niet af. Hierin heb ik de naam van mijn zoontje verwerkt, maar wel een beetje in de stijl van dit armbandje wat ik dit weekend gemaakt heb:

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ideeën! Die cake ga ik je nadoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, welk cakerecept gebruik jij? ik ben nog op
    zoek naar een goed cakerecept...ik bak gewoonlijk
    drie rechthoekige cakes tegelijk maar ik vind jou
    cake zo goed gelukt!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had zelfrijzend bakmeel van de AH (eigen merk) en het recept wat daar op stond heb ik gevolgd. Heb het pak weggegooit, dus ik weet het niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk armbandje!! En ik ga geloof ik maar eens naar de AH, zelfrijzend bakmeel halen....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm....die cake ga ik ook eens proberen. Klinkt erg lekker!
    Je armbandje is leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmm klinkt heerlijk die stroopwafel cake

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt helemaal gelijk!
    Rond Pasen zag ik bij de A.H bitterkoekjescake voor ik meen 4,95. Ik heb een pak bitterkoekjes gekocht en daar ongeveer de helft van grof verkruimeld, kort in sterke koude koffie geweekt en door een standaard cakebeslag geroerd. Gewoon gebakken en voila, dubbele hoeveelheid voor minder dan de helft van de prijs. De cake had een hoge jum-factor en was zo op.
    Die stroopwafelcake van jou ga ik binnenkort ook maken, klinkt heel erg goed!
    (ook lekker: helft van beslag in vorm, bedekken met ouwel, daarover losgeroerde jam en dan de rest van het beslag. Je krijgt dan een mooie jamlaagje in het midden)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een leuk armbandje! Ik houd wel van zulke bandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die stroopwafelcake...dat klinkt heerlijk!
    Bedankt voor dit recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga hem dit weekend proberen, lijkt me een erg lekkere cake, ben nl. gek op cake én op stroopwafels dus twee vliegen in één klap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk om te lezen het recept, doe namelijk zelf ook graag bakken ga ik zeker es een keer proberen.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!