woensdag 1 juni 2011

Paprika

Mag ik jullie voorstellen.... mijn eerste paprika. Nu nog in zijn prille babyfase, maar hopenlijk groeit hij uit tot een grote volwassen paprika....


Broertjes en zusjes zijn onderweg, maar liefst 17 stuks. Ik weet alleen niet of mijn 2 moederplantjes dit gaan volhouden met al dat toekomstig gewicht, maar goed dat zien we dan wel weer.

De dames staan lekker binnen op de vensterbank en ze doen het iets beter als de 2 ploeterende (toekomstige) moederplantjes die met hun voetjes in de volle grond mogen staan. Daar komen nu sinds gisteren pas een paar knopjes in.

Nu maar hopen dat zoonlief er af kan blijven. De aardbeitjes mogen nog net rood kleuren en dan verdwijnen ze in het mondje.... de kleine snoepert.

5 opmerkingen:

  1. Wow, tegen jouw paprikaplantjes kan ik niet op hoor! Wat zijn ze al mooi groot...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat toch leuk hè... eigen kweek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn plantjes komen nog maar net op, ik was een beetje laat met zaaien. Het blijft mooi om te zien hoe zoiets groeit, en dat zonder bestrijdingsmiddelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd weer spannend hoeveel een plant aan kan.
    Verder dan 5 paprika's per plant ben ik nog nooit gekomen ;-). Hou ons maar op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!