dinsdag 2 augustus 2011

Paprika en tomaatjes uit eigen tuin

Gisteren de eerste paprika uit de "tuin" gehaald. De gele en de rode stonden binnen in de keuken en zijn van een normaal formaat. Zeg maar iets kleiner als de paprika uit de winkel. De groene komt uit de tuin en is enorm!


Helaas is de groene niet te eten, maar de rode en gele zijn heerlijk. Zo fel van kleur en heerlijk van smaak. Daar kan een "supermarktpaprika" echt niet tegenop.
Nou vraag ik me dus af: Is het zo dat je alleen van de rode variant de paprika kunt eten als hij nog groen is? Er hangen namelijk nog veel meer van deze enorme exemplaren aan de plant, maar dan zou het best wel eens een gele kunnen zijn of niet? Ik weet namelijk niet meer welke van de twee de rode is en welke de gele. Oeps... Binnen alles netjes gelabeld, maar buiten helaas niet.

Mijn plant met kerstomaatjes zit bombol tomaatjes, maar ze waren dit weekend nog vrij groen. Ze hadden van mij ook niet echt een zonnig plekje gekregen, dus ik neem ze niets kwalijk. Gistermorgen maar even flink in het zonnetje gezet en zie hier de eerste verkleuring:



Hopenlijk doet het zonnetje van vandaag de rest en kan ik ze morgen eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!