woensdag 25 mei 2011

Energie besparen

Ja! Vriendlief heeft het licht gezien ;)

Ik roep al jaren dat hij lampen uit moet doen in ruimtes waar hij niet is. De tv niet onnodig aan moet laten staan, laders uit stopcontacten halen als er geen telefoon/camera of zoiets aanhangt, enz enz.
Nee, dat viel allemaal wel mee, zoveel scheelt dat niet...

Totdat meneer laatst toevallig met zappen langs een programma kwam waar ze dit in bespraken. En van deze mevrouw neemt hij het dus wel aan, dat het veel scheelt in de jaarlijkse kosten. Maakt me niet uit van wie hij het aanneemt, als hij er maar op let.

Van de week kwam ik thuis had hij netjes de stekker radio op kleine man's kamer (die valt in slaap met wat heerlijke slaapliedjes) er uit getrokken, babyfoon was ook uitgetrokken, maar de tv beneden stond nog op stand-by... Ach ja het begin is er, de lieve schat!

Nu nog het de kraan tijdens het tandenpoetsen... die moet dicht! Kunnen ze hier ook geen tv-programma aan wijden?

3 opmerkingen:

  1. Hahaha moet erg lachen om je berichtje.
    Hier was het net zo gelukkig heeft manlief al wel een aantat al dingen van me aangenomen.
    Ook de kraan in de badkamer tijdens het tandenpoetsen ;-)
    Wat mij ook op is gevallen de vaatwasser ook een grote boosdoener was.sinds ie bij ons stuk is en we met de hand afwassen scheelt het enorm in energie.(al verlang ik wel een beetje naar eeen nieuwe)
    succes met vriendlief opvoeden ;-)
    Groetjes budgetmama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn vriend was ook zo :D enkel had hij geen programma nodig om zich aan te passen, het viel hem al snel op dat ik elke keer achter hem het licht in de keuken uitdeed, zijn pc uitschakelde als hij ging gaan werken.. Ik zie ook het licht, hij heeft net zijn pc zelf uitgeschakeld!
    Hier is ook nog het probleem met het tandenpoetsen, de kraan die open staat met volle kracht, en de douche, maar hij geniet er zo van om er 2 minuutjes langer onder te staan. Ter compensatie was ik me wel eens gewoon met washandje aan de lavabo :-)
    groetjes jessie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreemde ogen dwingen dat blijkt maar weer. Misschien kun je jezelf vermommen als een expert, en dat een vriendin dan een filmpje van je maakt! En dan doe je net alsof dat echt op televisie is.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!