dinsdag 22 februari 2011

Benzineprijzen

Dat is toch niet meer normaal! En dan valt het hier volgens mij nog reuze mee.
En als je een beetje rondkijkt scheelt het je al gauw 10 ct per liter, maar dan nog!
Vlak bij huis betaal ik voor benzine 1,55 euro per liter op dit moment. Vlak bij mijn werk betaal ik op dit moment wat minder 1,53. Rijd ik echter een kilometertje verder, betaal ik 1,63 euro per liter.
Dat zijn toch geen prijzen meer. En met die situatie nu in het midden oosten, zal het allemaal nog wel erger worden. Tanken jullie ook prijsbewust of gewoon als de tank leeg is?

Even googelen levert het volgende resultaat op:
Landelijke adviesprijzen:
Euro95 € 1,661
Diesel € 1,365

Het kan dus nog erger!

Diesel kost hier zo rond de 1,30 euro per liter. Een jaar geleden betaalde ik die prijs nog voor benzine. Waar blijft dan nog het voordeel om diesel te rijden. Je betaald veel meer wegenbelasting. Dan moet je wel belachelijk veel gaan rijden wil je er nog voordeel uit kunnen halen.
Gaan we dit jaar de 2 euro per liter halen voor benzine? Mag het niet hopen, maar ben er bang voor.

Kijk even op http://www.goedkooptanken.nu/ om de prijzen in jouw omgeving te checken en betaal in ieder geval niet de hoofdprijs!

1 opmerking:

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!