maandag 21 februari 2011

Opgeruimde geest

Normaal is het een grote chaos in mijn hoofd. 32 uur in de week werken en een heel huishouden runnen valt nog niet mee. Ik ben van nature ook al zo'n heerlijke chaoot...
En wat is het toch heerlijk als je alles in je hoofd op een rijtje hebt. Dat alles geordend is.
Ik heb wel een beetje hulp van een superordner. Eerst wilde ik er niet aan, omdat ik het maar raar vond, maar nu ik er eenmaal aan gewend ben, wil ik niet anders meer. Ik noem het mijn huishoudorganizer. Een soort gezinsplanner.
Alles netjes opgeborgen achter duidelijke tabbladen. De chaos heeft vorm gekregen en mijn hoofd is leeg (lees: minder vol).
Er is ruimte voor mijn weekmenu's met daaronder de boodschappenlijst. De lijst knip ik er af voordat ik boodschappen ga doen en het menu houd ik over. Maar automatisch verschijnt de boodschappenlijst voor de volgende week (dus nog op het blad er onder), maar ik zie nog wel mijn weekmenu van deze week. Zo handig! Er is ook ruimte voor onze kalender, een overzicht van alle taken (wie doet wat en wanneer, nou ja dat wanneer moet je een beetje met een korreltje zout nemen), mijn recepten, creatieve uitspattingen, kleurplaten en knutsels om de kleine te vermaken, enz enz.
Je kunt er eigenlijk alles instoppen wat je wilt en wat voor jouw belangrijk is. Je kunt hem helemaal aanpassen aan jouw gezin. Ik kan wel wat foto's plaatsen als jullie willen om een idee te krijgen.

Van het weekend met de kleine alvast de paprika gezaaid. Beetje vroeg misschien, maar ik wil 2 planten voor het keukenraam hebben. Er staat nu niks en dat vind ik wel leuk staan. Werkt voor de paprika misschien ook nog wel beter dan buiten. Ik heb geen kas en nu staat hij toch in het (ochtend)zonnetje en achter het glas. Van mams 2 plastic bakjes gekregen en met wat folie moet het lukken, zolang zoonlief maar met zijn letterlijke peutervingertjes er maar van af blijft.
* aanvulling: lukt niet *




En zaterdag nog even op pad geweest met de kleine man en nog even wat zaad voor kerstomaatjes gekocht.



3 opmerkingen:

  1. Dat heb je goed voor elkaar met die ordner. Ik ben ook wel een planner maar hier liggen overal losse briefjes. Leuk hoor, dat zaaien. Ik heb hier peper-zaadjes in een potje gestopt maar het wil niet opkomen. Misschien toch nog wat meer geduld hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier lagen ook allemaal losse briefjes. Werd er gek van, haha.
    Peper en paprika duurt volgens mij wat langer om op te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig zo freubelen, wat leuk dat kleine man niet vies is van vieze handjes, laat maar heerlijk knoeien, geniet van wat je doet, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!