vrijdag 18 februari 2011

Spitsmijden in Brabant


Ik doe er aan mee. Makkerlijker geld verdienen kan bijna niet.
Wat is het? In de regio's Eindhoven en Den Bosch wil de provincie dat mensen de spits gaan mijden door ander vervoer te kiezen of een andere weg te rijden. En dat laatste gaat voor mij prima (het is zelfs korter voor me, duurt alleen 5 minuutjes langer, maar dat is niet erg).
In het voorjaar van 2010 hebben ze vastgesteld d.m.v. camera's hoevaak ik in de spits rijdt. Zowel 's morgens als 's avonds. Dat is je frequentieniveau. Je krijgt een kastje in je auto geinstalleerd, soort GPS, waarmee ze je kunnen volgen (lekker big brother, maar ik heb niks te verbergen)
Per maand wordt aan de hand van je frequentieniveau een startbedrag vastgesteld (voor mij in februari 32,50 euro). Als je alle spitsen mijdt, dus 's avonds en 's morgens, krijg je aan het eind van de maand dit bedrag op je rekening. Ik heb 2 spitsjes meegepakt tot op vandaag. Voor iedere spits die ik op mijn oude route rijdt, gaat er 2,50 euro van mijn bedrag af. Dus ik heb nu nog 27,50 euro over. Ik verwacht deze maand geen spitsjes meer mee te pakken, dus met 5 minuutjes eerder opstaan iedere dag, krijg ik zomaar 27,50 euro gestort op mijn rekening.

2 opmerkingen:

  1. Kijk, dat is leuk geld verdienen, met iets goeds te doen! Zo is manlief vorig jaar een aantal maanden gratis met de trein naar z'n werk gegaan ivm het van AnaarBeter-project. Dat heeft heel wat benzine-geld gescheeld!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!