woensdag 16 februari 2011

Voorbeidingen moestuintje

Een van mijn nieuwe "bespaarhobby's" wordt mijn moestuintje. Alleen de voorbereidingen al vind ik leuk! We wonen in een rijtjeshuis, dus het wordt een klein plekje, maar dat is niet erg, want ik ben niet zo'n tuinder.
En bovendien vind ik op kleine schaal beginnen wel fijn eigenlijk.
Ik vind het wel heel leuk, maar heb me er nooit zo in verdiept. Tot op vorige week.

Bij de Boerenbond een leuk klein kasje gekocht in de aanbieding om de sla en de paprika alvast te zaaien.


















En natuurlijk ook wat zaadjes om te beginnen (mijn foto wil niet draaien, dus maar even zo):

Veldsla
Krulsla
Bosui
Doperwten
Ik heb geen idee of het makkelijke groenten zijn om mee te beginnen, maar ik zie wel. Gewoon proberen.
En om natuurlijk ook nog een beetje besparend bezig te zijn heb ik gisteravond mijn gele en rode paprika ontdaan van zijn zaadjes en deze liggen nu heerlijk te drogen:





















En vorige week schoot me te binnen dat ik ergens in de tuin nog een aardbeienplantje verstopt had staan. Die wilde ik proberen te redden, want dat was vorig jaar ook al niet meer zo'n geweldige opbrengst. Ik heb ze niet geteld, maar ik denk een aarbeitje of 5.
Ik heb er gewoon een stukje er van afgehaald en binnen in een potje gezet met het idee: ik zie wel of het nog wat wordt. En zie hier het resultaat:

Hij schiet weer uit!



















Al met al dus genoeg mogelijkheden voor mijn moestuintje. Binnenkort meer hierover.

1 opmerking:

  1. geweldig is dat toch he? ik was te vroeg begonnen en nu moet ik het allemaal opnieuw inzaaien, succes ermee en geniet ervan he? , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!