woensdag 13 april 2011

Gebaksbordjes beschilderen

Gisteravond maar meteen begonnen met de eerste gebaksbordjes te beschilderen.
Ik wil allemaal verschillende dingetjes, lekker chaotisch en vrolijk.
De eerste paar zijn geinspireerd op Blond Amsterdam, maar dan wel met een twist van mezelf.

Ze zijn nog niet af en je ziet de carbonlijntjes nog, maar even voor het idee:











3e bordje van dit thema is nog niet veel op te zien.
Heb ook al van 3 bordjes de rand beschilderd (geel, roze en lichtblauw) en daar komt zo'n leuk uiltje in denk ik. Die vind ik zo ontzettend leuk!
Voor de andere 6 bordjes moet ik nog 2 andere thema's bedenken. PIP vind ik ook wel leuk, maar is heel moeilijk denk ik. Iemand nog ideetjes?

6 opmerkingen:

  1. Ik heb geen ideetjes maar vind ze wel super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze 2 zijn al erg leuk. Wat een leuke hobby.

    gr. Imre

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, wat ziet dat er leuk uit! Kun je me vertellen hoe je dat doet? Gewoon witte borden, speciale verf en dan drogen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja gewoon witte borden kopen, porceleinverf en daarna moet het volgens mij een uurtje op 150 graden in de oven (maar dat staat wel op het potje verf)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor je antwoord! ik ga het zeker een keer proberen. Ziet er superleuk uit. Nog één vraagje. Je hebt het over carbonlijntjes. Kun je daar gewoon overheen verven en als het servies goed gedroogd is in de oven zorgt dat er dan niet voor dat de verf eraf valt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kunt er gewoon overheen verven, maar je blijft het wel zien. Ik gebruik het alleen voor de contouren zeg maar en alleen als ik er daarna met een zwarte porceleinstift (werkt hetzelfde als verf alleen dan in stiftvorm) overheen ga. Dan zie je het niet meer. Heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!