dinsdag 12 april 2011

Verjaardag en update moestuin

Afgelopen vrijdag was ik jarig (oei ik ga mijn laatste jaar als twintiger in...) en ik ben weer heerlijk verwend met cadeautjes. Van Roy een supermooie roos gekregen en hij had iets leuks gemaakt op het kinderdagverblijf. (Jan en ik doen geen cadeaus voor elkaar).
Van paps en mams een uitgebreide staafmixer gekregen met hakmolentje, klopper en een grote sapkan. En nog een leuk plantje.
Van mijn broer en schoonzusje heb ik 12 witte gebaksbordjes gekregen die ik zelf ga beschilderen. En nog 2 potjes met zaad voor oregano en tijm. Toch handig als je schoonzus af en toe je blog leest ;)
En verder nog wat geld, plantjes en bonbons (zo fout, maar wel heel lekker).

De oregano en tijm zijn inmiddels gezaaid en staan op de vensterbank.
De paprika gaat ontzettend goed. Die moet ik deze week echt overpotten, want ze gaan elkaar een beetje in de weg zitten. Aan mams ook een plantje van de gele en een plantje van de rode beloofd, want ik heb geen plek voor 6 paprikaplanten en zo veel paprika eten we nou ook weer niet.
In de moestuin komt inmiddels ook al wat naar boven. De bosui heeft zich een paar dagen geleden al laten zien en gaat als een speer. En eergisteren kwam er ook al wat van de doperwten boven de grond uit.
Kerstomaat heeft het wat moeilijk in de grote pot, maar gelukkig heb ik nog 1 exemplaar in de kweekkas laten staan, voor het geval dat. Die gaat heel erg goed.
Ook de sla is verzet van het kweekkasje naar de moestuin, maar die vind het wat minder erg en groeit gestaag door.
Mijn aardbeienplantje is oersterk, dat wist ik al, dus die gaat ook de goede kant op.
Mijn taugé ging op zich prima, maar ik heb hem denk ik iets te nat gehouden. 2e poging dan maar...

5 opmerkingen:

  1. Alsnog van harte met je verjaardag.
    Heerlijk om zo lekker verwend te worden.
    Ik heb ook paprika gezaaid maar hij komt niet op, moet maar eens een 2e poging wagen denk ik.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog van harte met je verjaardag!
    Je bent goed verwend met bruikbare spullen!
    Hier is de paprika ook al een heel plantje aan het worden. We hebben ook komkommers, die groeien ook erg goed!
    De sla wil helaas niet zo. Er zijn maar 3 zaadjes ontkiemd en het zijn rare lange bladeren.
    Misschien zaai ik straks wel buiten na 15 mei...
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte gefeliciteerd! Fijn he, om zo verwend te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En hoe is het met je tijm en oregano? Zijn ze al ontkiemd:)?

    Groetjes je schoonzusje

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!