donderdag 21 april 2011

Secretaressedag: wat vinden jullie?

Toen ik vanmorgen op mijn werk kwam stond er een enorme bos bloemen op mijn bureau. O ja, helemaal vergeten het is secretaressedag vandaag!

Maar toch...
Begrijp me niet verkeerd hoor. Een bloemetje krijgen is fantastisch en ik vind het fijn om waardering te krijgen voor mijn werk, maar waarom alleen secretaresses (en aanverwante beroepen)?
Verpleegsterdag? Nog nooit van gehoord. Lerarendag? Nog nooit van gehoord. Terwijl zij (ook) fantastisch werk leveren iedere dag. En al die andere beroepen dan... Ik kan geen enkel beroep bedenken die ook op een vaste dag per jaar in het zonnetje gezet worden. Moederdag en vaderdag uitgezonderd ;)
Dus bij deze ook voor al die andere hardwerkende mensen thuis en op het werk, wil ik dit bloemetje met jullie allemaal delen. Niet om jullie de ogen uit te steken, maar om jullie te waarderen in jullie geleverde werk!

7 opmerkingen:

  1. Gelukkig zijn er meer beroepen die jaarlijks geeerd worden. Zo heb je de dag van de zorg, dan kregen wij altijd een taart, om met z'n allen te delen dan, maar wel lekker! Maar aangezien er volgens mij geen dag voor de huisvrouw is neem ik het bloemetje graag van je aan. Dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elk jaar op 5 oktober is het Lerarendag, vanuit UNESCO. Op school besteedt onze Ouderraad er elk jaar aandacht aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zou veel fijner zijn als 8 maart (vrouwendag) gevierd zou worden ipv secr.-dag.
    En het ergste is dat ook vrouwen die geen secretaresses zijn op zo een dag bloemen krijgen. Snap ik niet helemaal. Of helemaal niet.

    Ik kwam trouwens bij jou via Knipertie. Hele leuke blog heb je!
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha!
    Tja, en mijn man werkt bij TNT, is ook geen speciale dag voor.... Weet ook niet waarom het ene beroep het wel heeft en het ander niet...
    Wij krijgen bij ons op het werk altijd een kleinigheidje op de dag van de zorg. Shampoo of een bon voor italiaans ijs :-)
    Geniet maar lekker van je bloemen!

    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een prachtig boeket! En lief dat je het met iedereen wilt delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een dag te laat, geniet van die struik en wij kunnen via de foto meegenieten!
    Leuk dat je um wilt delen,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kreeg van de week omdat het de dag van de verpleging was en tegoed bon voor twee bakjes koffie/thee met gebak. We kunnen dit inleveren bij verschillende koffietentjes waar mensen met een handicap werken

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!