donderdag 28 april 2011

Slechte service

Waarom geld tegenwoordig: 'de klant is koning' niet meer? Heb laatst in een blog van me al aangegeven dat ik porceleinverf en porceleinstiften gekocht heb om zelf mijn gebaksbordjes te beschilderen. Toen gaf ik ook al aan dat 1 van de stiften het niet deed en niet bleef zitten. Dit is wat er daarna gebeurde:

Mail gestuurd met de klacht.
Gewoon een nette mail met de klacht en gevraagd om reactie.

Reactie:
De verf uit de stift moet 48 uur drogen geen 24.
Daarnaast moet het te beschilderen onderwerp zeer goed ontvet worden.
Dat was het dan.
Nagekeken, op de stift staat 24 uur drogen (ik ben toch niet gek). Dus weer mail gestuurd, 2 stiften besteld, ene moet 48 uur drogen, andere 24 en die doet het niet. (iets uitgebreidere mail verstuurd natuurlijk en nog steeds netjes gebleven.
Reactie:
En hoe werkt de andere stift?
Ik begon al een beetje moe te worden. Deze stift werkt prima (het ligt dus niet aan mij).
Mijn reactie terug:
De stift die 48 uur moet drogen heb ik nu ook getest en dat gaat wel goed. Dat blijft prima zitten.
De andere stift is niet meer te gebruiken, zoals ik al eerder vermeld heb.
Toen 2 weken stilte. Dus weer een mail gestuurd (nu iets bozer natuurlijk)
Ik vind het erg jammer dat jullie niet met een passende oplossing komen.
De stift die jullie geleverd hebben werkt gewoonweg niet en er wordt van jullie uit gewoonweg niets aan gedaan.

Hun reactie:
Allereerst wil ik u erop wijzen dat wij u op 1-4-2011 nog hebben gemaild.
Daar hebben we geen reactie op gekregen.
Dus het verwijt dat we er niets aan doen is niet correct.
Wat is voor u een passende oplossing?
Ik vindt ook de toon in uw mail niet op z`n plaats.
En ja hoor, mijn haartjes gingen recht overeind staan. Hoezo toon niet op zijn plaats....
Mijn reactie op 18 april:
Op 1 april heb ik inderdaad een mail van u ontvangen, waar ik op 4 april weldegelijk op gereageerd heb (zie hieronder).
U zult begrijpen dat 2 weken wachten op een klacht niet bijdraagd aan de vriendelijkheid in mijn e-mails.
In mijn eerdere e-mails is mijn toon correct, een klacht is nu eenmaal negatief, echter heb ik dit m.i. correct naar u gebracht.
Een passsende oplossing voor mij is het ontvangen van een nieuwe porceleinstift, zonder bijbetaling.

Met veel pijn en moeite toegezegd gekregen dat ze een nieuwe sturen, maar tot op vandaag nog niets gezien.
Het gaat maar om 4 euro, maar nu is het echt een principekwestie geworden. Ik zal die stift krijgen!!!

3 opmerkingen:

  1. Gelijk heb je! Wij zitten nu met tegels voor de keuken die niet overeenkomen met de tegels die wij in de showroom hebben gezien. Je bent al snel een zeikerd en zo word je dan ook behandeld. Jammer is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marieke,
    Ik kwam via-via bij jou terecht, leuke blog!

    Misschien kun je ze een mail sturen en aangeven dat je hun site en naam gaat vermelden op je blog ivm slechte service. En geef ook aan dat je veel lezers hebt. Ik heb op deze manier ook al een klach 'zeer snel, binnen 2 dagen afgehandeld gekregen op MP, terwijl ik eerder niets hoorde.

    Groetjes,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt groot gelijk! Misschien is jouw actie een omslag voor het bedrijf om in de toekomst netter met klachten om te gaan. Ik zou er in zo'n geval ook een principe-kwestie van maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!