woensdag 20 april 2011

Waarom de auto met dit weer?

Ik snap het niet. Waarom ga je met dit weer je kind ophalen van school met de auto? (uitzonderingen daargelaten).
Ik zal het even uitleggen:
In mijn pauze ben ik hier lekker even naar het winkelcentrumpje geweest. Daar is ook een basisschool met daarbij een redelijk grote parkeerplaats. Normaal is daar 10-20% altijd van leeg, wanneer je ook komt. Dus ook op woensdagmiddag rond 12 uur - kwart over 12, hartje winter. Nu is het hier in het zuidoosten van het land over de 25 graden en warempel.... iedereen gaat zijn kind ophalen met de auto. Waarom?
Ik denk dat 9 van de 10 basisschoolkinderen in een grote stad niet meer dan een kilometer van school af wonen. Is dat al te ver om te lopen of te fietsen?

Nu ik dit zo schrijf denk ik: waarom haal je sowieso je kind met de auto op van school? Dat stukje is als het koud is ook goed te lopen. Nou ben ik zelf niet zo'n regenmens, dus dan kan ik het me nog wel indenken ;)
Maar dan nog, in het ergste geval bestaat er ook nog zoiets als een paraplu. En smelten zal je niet.

Moet eerlijk bekennen dat ik voordat ik moeder werd, echt alles, maar dan ook alles met de auto deed. Ik werd al moe bij het idee dat ik moest lopen en ik had niet eens een fiets.
Nu doe ik, als het even kan, alles met de fiets of lopend. Gezellig kletsend met de kleine man. Veel leuker, gezonder, verantwoorder en goedkoper. Ook door de regen en ook als het koud is. Ik vind het heerlijk lopen met de buggy en voorheen de wandelwagen, loopt op de een of andere manier veel lekkerder. Maar ja tegenwoordig wil meneer zelluf lopuh. En ik ben bang dat er ook nog een tijd komt dat hij niet meer wil lopuh...

2 opmerkingen:

  1. groot gelijk, bij mijn nieuwe baan moet ik 7.8 kilometer rijden, en ik dacht hup auto eruit en electrische tweedehansje fiets erin, lekker hoor, mijn benen vinden het op dit moment nog niet zo leuk, maar dat komt goed. en al lopend ervaart kleine man ook de 4 seizoenen, toch? , geniet er maar lekker van , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij onze school stonden er gisteren opvallend meer fietsen, maar ook ik blijf me verbazen hoeveel mensen er nog met de auto komen. Ik vraag me altijd af hoe duur de benzine moet worden zodat ze 'm eindelijk laten staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!