dinsdag 17 mei 2011

Veranderingen in de tuin

Wij hebben een buitenlamp, maar die hebben we eigenlijk nooit aan, want ik vind het doodzonde om hem zomaar te laten branden, maar aan de andere kant is het zo ook wel weer donker in de tuin 's avonds en 's nachts.
Wel hebben we een buitenlamp met bewegingssensor aan de schuur, omdat we daar een trapje in de tuin hebben en ik niet graag op mijn giecheltje ga in het donker. Maar goed die brandt dus niet dag en nacht.

Laatst hebben we een tuinkast afgebroken die tegen het afscheidingsmuurtje stond tussen ons en de buren (soort van moederdagcadeau, haha). Best een hoog ding. En nu hij weg is hebben we ineens zeëen van licht in de tuin. Waarom? De buren hebben dus wel de hele avond/nacht de buitenlamp aan en die schijnt nu dus precies over dat muurtje in onze tuin. Ik vind het prima, gratis en voor niks tuinverlichting. Is niet zo'n sfeervol licht, maar goed dat mag de pret niet drukken.
Voor mij is het een win-win situatie. En dat lelijke ding is uit de tuin en we hebben meer licht.

Een goed begin voor de tuinveranderingen die op de planning staan.

Wat wil ik anders in de tuin:
Ik wil een moestuin! Die is inmiddels aanwezig en doet het prima.
Ik wil het gras weg. (lees: mos met onkruidveldje)
Ik wil dat stuk betegeld hebben.
Ik wil duidelijke borders in de tuin. Dat project loopt inmiddels en is halverwege (beetje afhankelijk ook van het tegelen)
Ik wil de tuinkast weg hebben. Is inmiddels gebeurd.

Hier nog even een foto van de kleine man die even zijn pakje drinken (ja sorry een pakje) nuttigd, tijdens het helpen van papa met het afbreken van de tuinkast. Voor de oplettende kijker: kleine man is (op deze foto na) niet bij de uitstekende spijkers in de buurt geweest. Hij mocht wel helpen, maar papa had de spijkers van die planken al omgeslagen!

Zo lief, hij had zijn plastic gereedschap naast de hamer van papa gelegd. Precies hetzelfde. (Op de foto net rechts naast hem). Op de foto is ook goed te zien, waarom ik het gras mos/onkruid weg wil hebben ;)

4 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je al best een eind op weg bent met je tuin! Heerlijk om al dingen af te kunnen strepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die buitenlamp. Hier altijd dezelfde tweestrijd, net als bij ons waterelement in de tuin, met lichtje nog wel. Ook bijna zonde van de energie om aan te zetten, maar wel weer mooi.
    Klinkt goed, al die tuinplannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe lief en schattig dat je kleine mannetje wil meehelpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief hoor, als ie zo stoer gaat helpen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!