woensdag 23 maart 2011

Decopatch: mokkenrekje

Na het oefenen op een bloempotje, was het nu tijd voor een projectje. Ik wilde al een tijdje een mokkenrekje 'pimpen', maar toen bedacht ik me ineens dat het ook wel leuk zou zijn om hem helemaal zelf te maken. Plankje bij paps en mams in de berging gevonden, wat ik mocht gebruiken. Op marktplaats 6 haakjes gekocht en 2 leuke decopatchvellen uitgekozen. Ik wilde geen oudbollig rekje, maar ook niet hypermodern. Als eerste alles goed opgemeten en afgetekend. Hout eerst even goed ingesmeerd met de lijm, omdat het nogal absorbeert. Toen het droog was nogmaals ingesmeerd en vel voor vel netjes erop gelegd. Daarna nog afsmeren met dezelfde lijm en klaar. Ik had wat bobbels en was even bang dat het niet goed zou komen, maar net als bij behangen, geduld hebben en niet meer aan peuteren, dan komt het goed. En zowaar.... Haakjes erin gedraaid en het rekje was af.

Het eindresultaat (hij hangt nog niet, maar even voor het beeld)

2 opmerkingen:

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!