maandag 21 maart 2011

Moestuintje en cadeautje

Een van mijn cadeautjes voor schoonzusje:

Ik ben het idee ergens tegengekomen, maar ik weet niet meer waar precies. Vond het zo'n leuk idee.

Je vult de pot met (op volgorde):

150 gr bloem
1 theelepel bakpoeder
snufje zout
75 gram havermout
80 gram witte basterdsuiker (of kristalsuiker)
80 gram bruine basterdsuiker (of rietsuiker)
100 gram M&M's
100 gram ongezouten pinda's
100 gram chocolade, in stukjes gehakt, puur of melk maakt niet uit

Op het kaartje staat:

Meng alle ingredienten in een kom
Voeg 90 gram gesmolten roomboter en 1 ei toe
Meng alles door elkaar met je handen
Maak er balletjes van
Leg ze op een bakplaat met bakpapier en druk de balletjes plat
Ongeveer 13 minuten bakken in een voorverwarmde oven op 180 graden

Leuke lintjes of iets dergelijks er om en klaar!

Dit weekend ook mijn hoekje voor mijn moestuintje gemaakt:


Let niet op de rest van de tuin, want daar heb ik nog niets aan gedaan ;)
Eigenlijk moet heel de tuin op de schop, maar ik doe hoekje voor hoekje. Zo blijft het leuk en betaalbaar.
Nog niet alles gezaaid en de potten moeten ook nog gevuld worden.
En ook vriendlief heeft zijn winterbanden nog niet opgeruimd. En voor de oplettende kijker, hij moet ook nog even een tegel doormidden doen, want daar begin ik zelf niet aan.


2 opmerkingen:

  1. Dat cadeautje ziet er superleuk uit! Ik heb het idee pas ook ergens gelezen, leuk er nu ook een plaatje bij te zien. Dit ga ik ook zeker een keer doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super idee dat kadotje! Daar kun je leuk orgineel mee aankomen!
    Succes met je moestuintje, en ja alles hoeft niet in 1 keer.
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!