dinsdag 1 maart 2011

Hoeft lekker brood niet duur te zijn?

Gisteren 2 halfjes volkorenbrood gehaald bij de bakker en hoppa weer € 2,40 armer! Dat zijn toch geen prijzen meer? Bij de supermarkt betaal je stukken minder inderdaad, maar dat brood is al hard als je de zak opentrekt. Niet te vreten!



En op internet lees je in verschillende blogs dat er zoveel rommel in brood zit, ik dacht zink, dat juist alle opname van vezels en mineralen remt bij de opname in het lichaam.
Heb ik vriendlief eindelijk zo ver dat hij na 34 jaar van het witbrood af is, krijgen we dit weer.
Na wat speurwerk kom ik steeds terecht bij zuurdesembrood. Dat zou de ideale oplossing zijn. De bereiding duurt even, maar het resultaat zou er ook naar moeten zijn. Ik heb vanalles geprint van internet en vanavond ga ik het meteen proberen.
Kan ik ook meteen even kijken of er een recept staat in mijn broodbakboek, wat ik van de week op zolder weer tegenkwam.
Het maken van zuurdesembrood duurt een week (ja je leest het goed), dus volgende week kan ik jullie hopenlijk het resultaat laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!