woensdag 9 maart 2011

Vorderingen moestuintje

Ik krijg echt helemaal de lente in mijn bol van het mooie weer van de afgelopen dagen.
Eerst maar eens wat tegels er uit gehaald om ruimte te maken voor mijn "moestuinborder". Het gele zand moet ik er nog uitscheppen en nog even wat borderranden halen bij de doe-het-zelf winkel. Zijn nu in de aanbieding, dus dat scheelt weer een euro of 5 in totaal ;)

Daarna 2 verschillende soorten sla gezaaid in mijn minikasje en wat kerstomaatjes. Eens kijken wat dat gaat doen. Met de tip van mams: elke week 1 rijtje sla zaaien, anders zit je van de zomer ineens met een bulk sla die je zelf niet op kunt. Goed idee! Ik heb er ook nog maar even wat sateprikkers bij gezet, zodat ik weet wat er wel en niet opkomt. Labeltje er aan en het is compleet. Laat maar komen!


En ja hoor mijn paprika's komen op. Zo leuk als je zelf het zaadje eerst uit een paprika hebt gepulkt. En dan komen ze nog uit ook... Ook nog eens precies volgens schema; na 14 dagen kwam er 1 plantje boven. Inmiddels 5 plantjes die het prima doen. Nu weet ik alleen nog niet of het 3 gele en 2 rode zijn of andersom, want daar was ik de labeltjes vergeten. Nou ja we zien het wel.

1 opmerking:

  1. Hoi Marieke,

    Leuk dat je volger geworden bent op mijn weblog. Jouw weblog ziet er ook leuk uit, je onderwerpen interesseren mij ook! Ik ga binnenkort nog eens verder neuzen.
    Bedankt voor je fotografeertips. Dat tegen het licht in moet ik eigenlijk gewoon weten, maar toch maak ik die fout snel. Buiten fotograferen ga ik ook eens proberen.
    We gaan het goede jaargetijde weer in!
    Jouw kasje beloofd wat! Wij wachten nog even tot eind maart met zaaien.

    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!