maandag 28 maart 2011

Servies beschilderen

Allereerst een hartelijk welkom aan alle nieuwe volgers! Al 15 volgers, wat leuk! Laat gerust een reactie achter, dat waardeer ik altijd erg!

Servies beschilderen. Leuk idee, maar de uitvoering was waardeloos (lag niet aan mij)
Even uitleggen. Voor mijn verjaardag wil ik graag gebaksbordjes, maar ik kon nergens leuke vinden. Toen bedacht ik me dat het wel leuk was om ze zelf te gaan beschilderen. Dus aan schoonzusje heb ik witte simpele gebaksbordjes gevraagd. Meteen op internet porceleinverf en porceleinstiften besteld. Die waren vrij snel geleverd en natuurlijk wilde ik het eerst op iets anders proberen.

Oud kopje netjes schoongemaakt en met de porceleinstiften iets leuks er op getekend. Was zo goed gelukt! De stiften zouden niet in de oven hoeven om te fixeren (de verf wel) na 24 uur drogen was het voldoende uitgehard zelfs voor de vaatwasser. Ben nogal wantrouwig, dus niet meteen de vuurdoop in de vaatwasser, maar eerst met de hand voorzichtig afgewassen. En tot mijn verbazing kon ik het er zo afwrijven. Daar ging mijn mooie creatie, zo door de afvoer...
Nog een keer de gebruiksaanwijzing gelezen, want ik ging gewoon aan mezelf twijfelen, maar nee het stond er echt. Ik had het gedaan zoals het hoorde.
Vanmorgen maar meteen even een mail gestuurd naar de leverancier met de klacht. Ben benieuwd wat de reactie is.

Binnenkort ook eerst nog maar even de verf proberen, voordat ik aan mijn nieuwe gebaksbordjes (heb ze nog wel niet, maar toch, haha) ga beginnen.

Ben dus weer terug bij af met mijn blanco koffiekopje.

3 opmerkingen:

  1. Ohw wat een flop! Balen zeg, hopelijk heeft de leverancier een oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer zeg!! Dochterlief heeft ook zoiets gedaan op de BSO, ook die verf (of stiften, dat weet ik niet meer) wreef ik er zo weer vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is jammer. Meestal moet dat toch in de oven voor de fixatie??

    Ben benieuwd wat die leverancier te vertellen heeft!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!