woensdag 16 maart 2011

Decopatch

Al een tijdje wilde ik dit proberen. Decopatch. Gisteren na het werk lag er ineens een pakketje binnen met mijn bestelde spulletjes. En natuurlijk wilde ik dat 's avonds meteen even proberen. En het is zo leuk om te doen en eigenlijk helemaal niet moeilijk. Voorheen was de accentkleur in huis groen en daar wil ik vanaf. Dus meteen maar begonnen met het eerste bloempotje. Ik had een vel met mooie rozen en dat vond ik wel gepast en het is ook mijn nieuwe accentkleur (oudroze). Ideaal dus.

Voor
Na





















Ik heb het bloempotje eerst goed schoongemaakt. Daarna een gedeelte ingesmeerd met de decopachlijm/-vernis en daarna stukken decopatchpapier erop geplakt, daarna nog even "aflakken" met dezelfde lijm/vernis en voila....
Nog wel een tip, waar ik zelf eigenlijk pas achter kwam toen ik klaar was: mocht je zoiets willen proberen zet de bloempot (of wat dan ook) dan bijvoorbeeld op een mok of zo, zodat je de onderkant ook makkelijk kan afwerken. Bij mij bleef het nu een beetje aan het papier plakken waar ik het op had staan. En moest ik het later nog extra afwerken.
Heb nog een paar bloempotten en een stenen vaas die ik wil doen en ook een mokkenrekje dat ik hiermee wil gaan maken. Nog genoeg te doen dus.

3 opmerkingen:

  1. Super leuk idee Marieke!
    Je hoeft nu alleen nog maar een leuk model bloempot bij de kringloop op te zoeken! Zo kun je altijd iets bij passends maken!
    Ben benieuwd naar je volgende projectjes...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marieke,

    Ik vind het heel goed gelukt!

    Koop je daar weer speciaal papier voor? En die lijm, kan dat ook met boekbinderslijm of chemage misschien?
    Als je er weer van alles voor aan moet gaan schaffen, dan heb ik er niet zoveel zin in.
    Ik wil eigenlijk eerst opmaken wat ik allemaal heb liggen!!

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik heb decopatch papier gebruikt (heel dun, maar wel stevig papier) met decopatchlijm/vernis. Vellen zijn volgens mij een euro per stuk en potje lijm was dacht ik een euro of 5. Ik weet niet of het met andere lijm ook gaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties op mijn blog zijn altijd welkom. Leuk om van je te horen!